Senaste nytt ur mitt "spännande" liv

Ja vad har hänt idag...
Vaknade av en underbar taktil massage, klev upp fast jag helst ville ligga kvar var såååååå jävla trött. lyckades få i Tilde frukost relativt smärtfritt. Sena som vanligt, kommer ut till bilen då är det islagret från helvetet på rutorna... önskade att A kunde hjälpa mig att skrapa, för att få bort den jävla isen behövde man vara hulken...  Men de kunde han inte för han åkte till sin dotters luciafirande :)
Tog väl tio min att lyckas få en glugg på 2X2 decimeter jippie sen hade jag armar som en orangutang...

Iväg till dagmamman med en stelfrusen bil, stelfrusna leder och sura ungar. Vidade till till skolan å sen till MIN lägenhet med ett papper på vilken tapet jag valt till vardagsrummet och barnen vilken valt till sitt rum.
 
Sen hem till A för att sova lite då min sömn inte vart den bästa under veckan som gått... de e kul att jobba natt för man får inte ett dugg rubbad dyngsrytm....

Bestämmer med mamma att vi ska ses kl 12 för att åka till Jysk för inhandling av täcken, kuddar mm
Somnar till A´s sång å gitarrspel.  

Vaknar med ett ryck av att telefonen ringer tio över tolv plus att mamma skickat två sura sms...

Kastar på mig kläder å springer ut till bilen vi rastar vovvarna och drar till Jysk.

Väl inne på Jysk upptäcker jag att en gammal bekant arbetar där. Lite komiskt tycker jag att det är för jag har inte tänkt på M.P på flera år typ 10. Sen berättade jag för A för nån dag sen om en incident där M.P var inblandad å sen träffar man personen i fråga. Ibland undrar man vem det ärsom bestämmer ens liv egentligen... Ödet? Gud? Jag själv? Men vart kommer alla sammanträffanden ifrån då??

Efter Jysk åkte vi till Dollarstore där blev det lite glas, durkslag mm

Vidare till MIN lägenhet med det vi inhandlat...

Målaren är på plats i full färd med att tepetsera i vardagsrummet. han meddelar glatt att han är klar i morgon fredag så jag kan flytta in under helgen JIPPIE!!!

Stärkt av denna glada nyhet åker jag och hämtar mina barn. 

Barnen och jag åker till A´s lägenhet hämtar en jävla massa pant  och sticker å handlar. Åker till A´s lägenhet och börjar skala potatis. Tilde hjälper mig i köket hela tiden hon river morot och gör pannbiffar dom blir riktigt bra och maten är verkligen gjord med kärlek.

Barnen äter mycket... mer än mig faktist... Jag kör dom hem till M då jag ska på hundkurs.

Hoss är mycket duktig på kusen och när vi kommer till A´s lägenhet lägger han sig till rätta och sover. det gör han ännu och nu är kl 0:39.

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Malin S

skönt att det börjar ordna sig för dig :D

2007-12-14 @ 12:22:34
Postat av: m

och som vanligt trots bedjanden är man med i detta

2007-12-14 @ 16:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0